Maandag 9 januari. Naar de Intermarche.

9 januari 2023 - Montech, Frankrijk

Vandaag gaan we niet rijden. Geert Jan heeft een rustdag nodig na de lange rit van gisteren. Het is regenachtig weer, maar de fietsen gaan wel van de camper want we moeten boodschappen doen. De camperplek is gelukkig vlakbij de winkels dus we zijn er zo. Eerst gaan we kijken bij een hele grote Intermarche. In deze winkels rondkijken vinden wij heel leuk. Het zegt veel over het land dat je bezoekt en de eetgewoontes. Er is een grote afdeling vis en een enorme afdeling groente en fruit. Sommige groentes hebben we nog nooit eerder gezien. De afdeling wijn en spiritualiën liegt er ook niet om. Gangpaden vol flessen drank in alle modellen en formaten zijn er te vinden. We kopen hier niets en rijden verder naar de Lidl. Dat is meer ons soort winkel in de vakanties.

20230109_11530720230109_115911

We halen wat we nodig hebben voor de komende dagen, nog wat lekkere broodjes, gerookte zalm en wat fruit. Om de kerstperiode definitief af te sluiten kopen we ook nog een kerstman van chocolade. Kerst gaat niet over een kerstman en om dat duidelijk te maken eten we elk jaar een kerstman op. Dat zal ze leren die geschiedsvervalsers.

20230109_13382920230109_200108

1. Dorien:
    10 januari 2023
    Nou, dat is wel een heel mooi excuus om chocolade te eten! 😂
  2. Anneke Holtrop:
    11 januari 2023