Donderdag 2 februari. Een hele korte rit.

2 februari 2023 - Messanges, Frankrijk

Eigenlijk is vandaag een rustdag om bij te komen van de lange rit van gisteren maar het loopt toch weer anders. De camperplek van Camping-Car Park waar we gisteravond zijn neergestreken is heel mooi en gelegen in het bos onder de bomen. In de zomer heerlijk, maar nu in februari moet de warmte echt van de zon komen en dan staan die bomen in de weg. Dertig kilometer verderop is weer een camperplek van Camping-Car Park en die is pal aan zee en zo te zien op de foto’s ook met minder bomen. Daar gaan we naar toe. Met een camper is het een kleinigheid om verder te trekken. De stroomkabel binnenhalen en het buitenmatje en je kunt weer verder reizen. Eerst gaan we even kijken bij de Intermarche. Geert Jan heeft olie nodig voor de camper en ik heb hem niet nodig, maar koop toch een mooie trui en nog iets lekkers voor bij de koffie. Via een tiental rotondes, echt waar, komen we aan op de nieuwe plek. Er staat één Nederlandse camper en er is plaats voor 55 dus we zoeken een mooie plek uit in de volle zon.

20230202_143247

De stoeltjes gaan naar buiten en lekker in het zonnetje drinken we een kopje koffie met daarbij een heerlijke eclair. Het leven is goed. De Nederlanders tegenover ons komen terug van een fietstocht en we maken een praatje. Wij zijn op weg naar huis en zij gaan richting het zuiden en blijven tot in april onderweg. Daar ben ik wel een beetje jaloers op.

’s Middags lopen we richting het strand. Een paar minuten lopen over een voetpad en je bent bij een hoge zandduin. Er zijn hier duinen zoals we die in Nederland ook hebben alleen zijn ze niet zo breed. Bovenop het duin gaan we op een houten stoel zitten die gemaakt is van een boomstam. Ik heb de verrekijker mee en kijk naar een surfer die ver de zee in gaat om op een grote golf te surfen. De golven zijn hier best hoog. We blijven een poos zitten en genieten van de zee en de golven. Wat weer een prachtige plek en een prachtige dag. We treffen het enorm met het weer. ‘s Nachts koud en net boven of net onder het vriespunt en overdag 12 graden met volle zon en bijna geen wind.

20230202_15312820230202_16024420230202_155755

1. Dorien:
    3 februari 2023
    Prachtige foto's weer van een blauwe zee, mooie stranden en verkleurde koppie's😎. Ik vroeg mij alleen wel één ding af....wat is een eclaire?🤔
  2. Ina Schenkel:
    3 februari 2023
    Een langwerpige soes met een vulling van, in ons geval, mokka en een topping van mokkaglazuur. Heb je in Bretagne vast wel eens gehad vroeger.
  3. Dorien:
    3 februari 2023
    Bedankt voor de uitleg! Weer wat geleerd😉