Zaterdag 7 januari. Met de bus naar de stad.

7 januari 2023 - Libourne, Frankrijk

Vandaag een wel heel regenachtige dag met temperaturen van zo’n veertien graden. We rijden richting Bordeaux en links en rechts verschijnen de eerste hellingen vol druivenranken. We gaan naar een camperplek vlakbij Libourne. Traditiegetrouw voert onze navigatie ons de laatste kilometers langs kleine dorpjes over smalle weggetjes. Hier en daar zijn prachtige chateaux tussen de  heuvels. Daar wordt vast de heerlijke rode bordeauxwijn gemaakt. De camperplek ligt aan een meer met een zandstrand en een groot recreatiegebied er omheen. Je kunt een wandeling rond het meer maken.

20230107_140641

Vanaf deze plek kun je gratis met de bus naar het centrum van Libourne en dat gaan we natuurlijk doen. In het centrum stappen we uit en we lopen de leuke winkelstraat in. Er hangen allemaal paraplu’s boven de straat en dat maakt het heel vrolijk.

20230107_152436

Aan het einde van de winkelstraat is een plein omringd door bogen waaronder ook winkels en eetgelegenheden zijn. Leuk om onder door te lopen. Er is vandaag helaas geen markt op het plein.

20230107_16201520230107_153428

Als we alles hebben bekeken gaan we met de bus weer terug naar de camperplek. Alle stadsbussen zijn hier gratis en ze rijden eigenlijk voortdurend rondjes dus je hoeft nooit lang te wachten. Een heel goed systeem. ‘s Avonds gaan we eten bij een Buffalo Grill. Je ziet ze overal in Frankrijk, maar dit is de eerste keer dat we er gaan eten. Ik neem een lekkere cheeseburger met frites en salade en Geert Jan natuurlijk spareribs met frites, een ijsje toe en we kunnen er weer tegen. Zaterdag is en blijft onze frietdag, ook in de vakantie. Morgen gaan we op zoek naar een camping in de Pyreneeën.

20230107_18433220230107_190446

1. Elly:
    7 januari 2023
    Weer een mooi reisverslag. Hier was het in de ochtend zonnig, later meer bewolking. Gelukkig droog gebleven.
  2. Meindert:
    8 januari 2023
    Hallo Ina en Geert Jan, leuke verslagen van jullie reis. En interessante details over camperplekken en uitstapjes. Krijg ook al zin om weer met onze 'zwerfauto' op pad te gaan. Maar eerst moet er morgen weer gewerkt worden. Veel plezier en ik blijf jullie volgen. Gr Meindert